شرح وظایف
شرح وظایف معاونت آموزش و پژوهش بیمارستان
بخش اول: ارتقا ساختار آموزشی بیمارستان ها
۱-برنامه ریزی در جهت ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش بیمارستان
۲-برنامه ریزی و نظارت بر ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی موجود بیمارستان
۳-پایش مستمر عوامل موثر بر کیفیت آموزش و پژوهش
۴-نظارت بر اجرای انجام برنامه ها و مقررات آموزشی در بخش های بالینی
۵-تالش در جهت بهبود و ارتقای امکانات رفاهی هیات عملی و دانشجویان در بالین
۶-برنامه ریزی و نظارت بر اجرای اخلاق پزشکی و ایمنی بیمار در بخش ها
بخش دوم: امور هیات علمی بالینی در بیمارستان ها
۱-نظارت بر حضور کمی و کیفی و فعالیت اعضای هیات علمی بالینی در بخش های آموزشی
۲-نظارت بر ارائه گزارش کار و فعالیت آموزشی و درمانی اعضای هیئت علمی بالینی در بخش های مختلف
۳-نظارت و تنظیم زمان بندی نحوه ی شرکت در کارگاه های آموزشی و پژوهشی
۴-نظارت بر نحوه شرکت در کنفرانس های علمی
۵-نظارت بر ارزشیابی فعالیت های بخش ها و اعضای هیئت علمی بالین
۶-فراهم نمودن زمینه های لازم جهت همکاری آموزشی- پژوهشی اعضای هیئت علمی،دانشجویان و پرسنل درمانی علاقمند به
حیطه های آموزشی و پژوهشی
بخش سوم: تجهیزات آموزشی
۱-تنظیم طرح های مربوط به تکنولوژی آموزشی و درخواست بودجه آنها
۲-نظارت بر تجهیز و اداره کتابخانه بیمارستان
۳-نظارت بر تنظیم برنامه های استفاده از فضای آموزشی)سالن کنفرانس و کلاس های درس(
بخش چهارم: آموزش گیرندگان شامل :کارآموزان و کارورزان
۱-کنترل و نظارت بر معرفی نامه ها ی آموزشی و معرفی آموزش گیرندگان به بخش های آموزشی بیمارستان ها
۲-دریافت برنامه کارآموزی و کارورزی دانشجویان از مدیران گروه و هماهنگی جهت معرفی دانشجویان به بخش های بالینی
۳-نظارت بر برنامه ریزی کیفی آموزش در بخش های آموزشی به صورت تئوری و عملی
۴-نظارت و هماهنگی بر نحوه ارزشیابی و امتحان پایان دوره و اعلام نمرات ارزشیابی کارآموزان و کارورزان ساعات مقرر،داشتن
اتیکت،لباس فرم و اراستگی ظاهر متناسب با محیط آموزشی
۷-برنامه ریزی کنفرانس هفتگی با محوریت اپیدمی بیماری ها
بخش پنجم: ارتباط با سایر قسمت های بیمارستان
۱-تشکیل و اداره کمیته های آموزشی و پژوهشی بیمارستان)با حضور ریاست بیمارستان،روسای بخش ها و مدیران مرتبط(،کمیته
های دانشجویی،کارآموزی و کارورزی
۲-شرکت در جلسات معاونین آموزشی-پژوهشی بیمارستان های دانشکده در جهت هماهنگی در امر آموزش و پژوهش
۳-ارتباط و هماهنگی با سایر قسمت های بیمارستان از قبیل دفتر پرستاری،آزمایشگاه و…
۴-تنظیم فعالیت آموزشی و پژوهشی بیمارستان و تهیه گزارش فعالیت های آموزشی برای مراجع باالاتر