همین حالا در خبرنامه مشترک شوید تا آخرین اخبار ، اطلاع رسانی ها و تخفیف ها را دریافت کنید.
ایران، استان تهران، تهران
تماس با واحد
08133115630-40
داخلی 238
تعداد اتاق / تخت
تعداد پرسنل شاغل
تعریفکیفیت: کیفیت در درمان عبارت است از درجهای از خدمات سلامت ارائه شده به افراد و جوامع با هدف افزایش نتایج مطلوب مطابق با دانش حرفهای روز.
تعریف بهبود کیفیت: ارتقاء مستمر کیفیت سازمان به طور مداوم و پیوسته، رسیدن به استانداردهای به روز و اصلاح فرآیندهای اجرایی به منظور جلب رضایت مراجعه کننده.
تعریف اعتباربخشی: اعتباربخشی به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص، جهت بهبود ایمنی بیماران و کارکنان میباشد.
اعتباربخشی بیمارستانها، گامی ضروری و حائز اهمیت جهت ایجاد تعهدی آشکار میباشد. مدل اعتباربخشی از معتبرترین مدلهای ارزیابی مبتنی بر کیفیت خدمات درمانیو ایمنی (بیمار و کارکنان) و هماهنگ با سایر اولویتهای وزارت متبوع همچون منشور حقوق بیمار میباشد.
اعتباربخشی برای تشریح کیفیت خدمات بهداشتی – درمانی و به عنوان مبنای تفکر آن به کار گرفته میشود.
ارزشیابی خارجی براساس استانداردهای اعتباربخشی
در بیمارستانهای دولتی و خصوصی، به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت و پیشگیری از آسیب به بیمار انجام میشود. گواهینامهی که بیانگر رتبه و درجه کسب شده توسط بیمارستان میباشد ( به ترتیب: درجه یک عالی، درجه یک مثبت، درجه یک، درجه دو، درجه سه) از سوی دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان ارائه میشود.
مسئول بخش داخلی
خانم ندا قبادی فروزان
کارشناس پرستاری