انتخاب صفحه

پیک پنجم کرونا با همه ی سختی ها و تلفات اینروزها فروکش کرده است.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان قائم ع این پیک سنگین که آمار مرگ روزانه را برای چندصباحی تا بالای ۵۰۰ نفر برد اما در اسدآباد باعث غافلگیری مدیریت درمان نشد.
در روزهای سخت این پیک در هر کوی و برزنی حرف از خسارات جانی این ویروس نامبارک بود که باعث شده بود ترسی عجیب در بین همشهریان ایجاد شود.
مأمن و پناهگاه مردم اما در این پیک بعد از خدا ، کادر زحمتکش درمان بود که به خوبی توانست این دشمن چِغر و بدبدن را در اسدآباد به عقب براند.
کمبود دارو از یک طرف و افزایش مبتلایان از طرفی دیگر باعث هراسان شدن آحاد مردم در روزهای سخت شیوع شده بود .
اما مدیریت درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بعنوان متولی موضوع در مدیریت بیماری با استفاده از یک برنامه صحیح و اصولی توانست نمره ی قبولی در این آزمون (به اذعان آمارو ارقام) بگیرد.
برای توضیح درباره چگونگی مدیریت بیماری در پیک پنجم ، دکتر سجاد حیدری ، معاون خلاق درمان دانشکده علوم پزشکی را انتخاب کردیم تا پس از فروکش کردن پیک ، زحمات همکارانش را تشریح کند.

نه تنها بیماری به همدان اعزام نکردیم بلکه چندین مبتلای اهل کنگاور،قروه،کرمانشاه و … را نیز پذیرش نمودیم

  • دکتر حیدری در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر ویژه از همکاری شهروندان ، تقدیر از اعضای ستادکرونای شهرستان و تحسین تلاشهای کادر درمان بیان کرد:در یک جنگ پرحادثه بهترین استراتژی برای پیروزی،برنامه ریزی و آمادگی است که ما این دو فاکتور را با هدایت رییس محترم دانشکده در زمانی مناسب در دستور کار قرار دادیم.
    او ذخیره دارو،آمادگی برای پلن B ، چینش مناسب نیروها و استفاده حداکثری از منابع موجود را چهار اصل مهم ِ معاونت درمان در مدیریت پیک پنجم اعلام نمود و گفت:ما برای حفظ جان مردم در پیک اخیر چاره ای جز ارائه بهترین عملکرد خود را نداشتیم.
    وی ادامه داد:در شرایطی که بسیاری از شهرهای همتراز،بیماران خود را به مراکز استانها اعزام میکردند ما نه تنها بیماری به همدان اعزام نکردیم بلکه چندین مبتلای اهل کنگاور،قروه،کرمانشاه و … را نیز پذیرش نمودیم.
    دکترحیدری درباره چگونگی مدیریت دارو نیز گفت:در شرایطی که بسیاری از مراکز با کمبود داروهایی همچون تمزیوا و رمدسیویر مواجه بودند ما بعلت پیش بینی قبلی و با همکاری معاونت محترم دارویی دانشکده و پیگیری غیرتمندانه آقای سرمدی (در سطح وزارتخانه) ذخیره کافی برای شهروندان تهیه نموده بودیم و مشکلی از این بابت اسدآباد را تهدید نمیکرد.
    معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد درباره تختهای ذخیره نیز عنوان کرد:علیرغم اینکه هیچ بیماری در اسدآباد بدون تخت نماند اما آماده بودیم در صورت لزوم و کسری از ساعت ۳۵ تخت برای بستری مبتلایان آماده نماییم.
    وی همچنین ضمن تشکر از امام جمعه،فرماندار ،مسئولین دستگاه قضا ، فرمانده سپاه ناحیه و فرمانده انتظامی شهرستان بیان کرد:امروز باید اعلام کنیم کادردرمان یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس را زنده کرده و خالصانه به مصاف کرونا رفته اند.