شرح وظایف (EDO)
شرح وظایف دفتر توسعه آموزش بالینی(EDO) مرکز آموزشی درمانی قائم عج Educational Development office |
دفتر توسعه آموزش بالینی مرکز آموزشی درمانی به عنوان بازوی معاونت آموزشی مراکز آموزشی درمانی و به عنوان کانون تفکر و نوآوری، مسئولیت ارتقای کیفی آموزش را در مرکز آموزشی درمانی بعهده دارد. هدف کلی این دفتر در راستای تحقق اهداف مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، بهبود، ارتقا و توسعه کیفیت آموزشی از طریق موارد زیر است:
- برنامه ریزی و اصلاح برنامه های آموزشی
- نیازسنجی و سیاستگذاری آموزش اعضای هیئت علمی و دانشجویان
- هماهنگی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات مورنینگ گروه پرستاری
- هدایت اعضای هیات علمی بسوی انجام تحقیق در زمینه آموزش
- جلب مشارکت دانشجویان مستعد و علاقه مند جهت همکاری آموزشی و پژوهشی
- ارزشیابی در راستای توسعه آموزش در حیطه های برنامه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان
- نظارت بر فعالیت های کارشناس امور بالینی بیمارستان قائم عج
شرح وظایف |
الف: برنامه ریزی آموزشی بالینی ۱ .برنامه ریزی آموزشی با همکاری گروه های آموزشی (ارائه مشاوره، مشارکت در تدوین و بازنگری برنامه ریزی آموزشی از قبیل تدوین برنامه آموزشی، برگزاری کارگاه و ژورنال کلاب و برنامه گزارش صبح گاهی ) ۲ .مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین طرح دوره های بالینی با همکاری کارشناس آموزشی ۳ .مشارکت با EDC دانشکده در توسعه روش های نوین آموزش و تدریس ( مرکز مهارت های بالینی) ۴ .اطلاع رسانی و تهیه منابع جدید آموزشی و بالینی جدید مورد نیاز اعضای هیات علمی و دانشجویان |
ب: پژوهش در آموزش ۱.ترغیب اعضای هیأت علمی جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش بالینی ۲ .مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان |
ج:ارزشیابی ۱-همکاری با معاونت آموزشی بیمارستان در انجام ارزشیابی مستمر بالینی دانشجویان ۲-ارائه مشاوره و مشارکت در برگزاری روش های نوین ارزیابی دانشجویان مانند آزمون OSCE ۳-نظر سنجی از اساتید در مورد روند ارزیابی بالینی دانشجویان ۴.طراحی ابزارهای ارزشیابی عملکرد بالینی |
د:ارتقا عملکرد اعضای هیئت علمی، کارشناس امور بالینی و دانشجویان ۱.مشارکت با EDC در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان ۲. .مشارکت با EDC در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی ۳ .کمک به هیات علمی برای دسترسی به منابع آموزشی از طریق تقویت و تجهیز کتابخانه، فراهم کردن مقاله و منابع اینترنتی ۴ .تشکیل ژورنال کلوب آموزشی ۵-مشارکت در برنامه ریزی و اجرای برنامه جامع ارتقا کیفیت آموزش بالینی |
ه:سایر فعالیت ها ۱ .برقراری ارتباط مستمر بادانشجویان مستعد و عالقه مند به مباحث آموزش پزشکی و درگیر کردن آنها در فعالیت های واحد ۲ .شرکت فعال در جلسات شورای آموزشی بیمارستان و برقراری ارتباط مداوم با مدیران گروه های آموزشی |